Zoeken in deze blog

zondag 19 juni 2016

Bloghop Creative Support Team Europe - New Catalogue


How exciting, there is a new catalogue! We are all so excited about the new things. Aren't you?
You came here via Beate, who did a wonderful job!
I am very fond of the blue and white Designer Series Paper "Floral Boutique". 
Hoe geweldig, er is een nieuwe catalogus. We zijn allemaal zo enthousiast, jij ook?
Vooral ben ik erg gek op het blauw/witte Designer Series Paper "Floral Boutique". 


In my holiday home in the bay window, I have a collection of Delfts Ceramics and others. I like to go to flee markets to snoop for this particular work. I like blue and white pottery from other brands too, like the Beatrix pottery of Societé Céramique te Maastricht. Since my mother moved her last years into a nursing home, my elder sister and I had to sort out all the goods left in her former farmhouse which was stuffed with goods from my parents from almost 60 years of marriage. Now that was a job... I found out there was a lot of tableware I liked, and I kept all of it. Thanks to my sister, she didn't like it at all. Too many windmills. As I live right next to the windmills of Kinderdijk, this collection has much more value to me. 

In mijn vakantiehuisje heb ik voor het erkerraam een verzameling van verschillende artikelen Delfts blauw staan, maar ook andere merken. Ik houd er erg van om vlooienmarkten af te struinen op zoek naar een leuk of mooi exemplaar. Ik houd erg van de kleuren blauw, ook van andere merken. Bijvoorbeeld het Beatrix servies van Societé Céramique te Maastricht. Toen mijn moeder verhuisde naar een verzorgingshuis moesten mijn oudere zus en ik de oude voormalige boerderijwoinng leegmaken, die was volgestouwd met bijna 60 jaar huwelijk van mijn ouders. Een hels karwei, maar ik ontdekte dat er heel wat blauw-wit serviesgoed was (van veel merken) was ik leuk vond en mocht het na overleg met mijn zus houden. Dank lieve Helma! Blij dat jij er niet van houdt... Nu ik sinds een paar jaar vlakbij de molens van Kinderdijk woon, heeft het serviesgoed nog meer waarde voor mij. 




Now I will hop on to my contribution to this bloghop, that's why you're here isn't it?
I worked with the Notecards & Envelopes, Crumb Cake and Whisper White which give beautiful colorcombinations. I kept them simple, easy to copy. Measure DSP from 3 1/4 x 2 7/8 inch, sut it diagonally and glue them shifted on the basecard. Easy to stamp a sentiment in the blanc space. Stamp some fowers and stems, cut out with the Papersnips, and put them together on the card with Dimenionals, and a string of Copper thread. The envelopes are part of the package. Ready to use!

Nu over haar mijn bijdrage voor deze bloghop, want daar komen jullie voor tenslotte. 
Ik ben aan de slag gegaan met de Notecards & Envelopes, Whisper White en Crumb Cake. Dankbare combinatiekleuren.
De kaartjes zijn vrij eenvoudig gehouden, ze zijn makkelijk na te maken. Door een stukje DSP van 3 1/4  x 2 7/8 inch schuin door te snijden en uit elkaar te leggen/plakken maak je een blanco stukje waarin je de tekst kunt stempelen. Een bloemetje, wat takjes  gestempeld en uitgeknipt (Paper snips) en opgeplakt met Dimensionals, een stukje koperdraad erachter, en klaar is je kaartje. De envelop is kant en klaar en wordt meegeleverd in het pakje en klaar voor gebruik!



The Gift Box I made out of Night of Navy cardstock and punched and scored with the Gift Bag Punch Board. It was a while ago I used that board, but it is so easy to use! In a very short time you're ready to pimp the box. 
At the front I made a panel with a piece of Washitape below. The sentiment was made out of two stamps from the newest dutch stampset "Recht uit het Hart" (or Flourishing Phrases). The first one is Voor jou van mij (From me to you) in combination of a partly stamped image Een Knuffel met een vouw in het Midden. I taped the text down to avoid inking that space and just beore stamping removed the tape. Use a Stamp-a-ma-jig if wished.
The newly sentiment I died with two dies from two different diesets. They perfectly fit eachother.
This stampset is so beautiful! Coordinating with Flourish Thinlits. And I already knew this would come because I took part of the Making of... I am so proud of it!
The big flower was die cut with the Big Shot and Precision Plate. Ideal! Just brush off the excess and put some shimmer on with Wink of Stella.
Then I twined myself the blue/white twine. Put it trhough the holes, tied a bow and that's it!
Is it a shame that I feel a little sad this couldn't stay in my collection?

Het doosje maakte ik van Night of Navy cardstock en de Gift Bag Punch Board. Die had ik al een poosje niet meer gebruikt, maar wat is hij handig. In een handomdraai heb je een leuke verpakking voor je kadootje.
Aan de voorzijde maakte ik een paneeltje waarop een stukje Washitape is geplakt, aan de onderrand. De tekst is geen bestaande stempel op zich, maar de afdruk maakte ik uit een combinatie van 2 stempels uit de set "Recht uit het Hart" - de nieuwste Nederlandse stempelset die ook als bundel verkrijgbaar is met de prachtige stansset (Flourish Thinlits) waar de uitgestanste bloem in zit. De stempelset is echt gaaf geworden! Ik wist het al een tijdje, heb een tijdje geleden zelf mee mogen werken aan de totstandkoming van deze set. 

Hoe maak je nou zo'n combinatiestempel: Door het gedeelte wat je niet wilt beïnkten af te dekken met bijvoorbeeld plakband of maskertape kun je de stempel gedeeltelijk beïnkten. Verwijder de tape vóórdat je gaat stempelen en druk af op de gewenste plaats, eventueel met behulp van een stempelliniaal/Stamp-a-ma-jig. Dan ook nog de andere stempel plaatsen en klaar ben je. 
Om de tekstlabel uit te stanzen heb ik 2 sets framelits gebruikt, ze passen precies bij elkaar!
De bloem stanste ik met de Big Shot in combinatie met de Precision Plate. Echt grandioos gaat dat! Even daarna met het borsteltje en het schuimrubber matje over de bloem en alle kleine delen zijn verwijderd.
Een likje bling over de bloem met Wink of Stella maakt hem af.
Het tweekleurig twine twijnde ik zelf met Whisper White Thick Bakers' Twine en Night of Navy Solid Bakers' Twine. 
Strikje aan de bovenkant en ook dit is klaar. 
Dat ik nu toch afscheid moet nemen en dit niet bij mijn collectie kan houden....


Beneath the buttons to hop on: Next and Previous. Have fun hopping on! Let's see what surprise Sigrid has for us.
Hieronder staan de knoppen Next en Previous. Veel plezier met verder hoppen. Nieuwsgierig naar wat Sigrid voor verrassing heeft.


volgende


vorige
Feeling lost in cyberspace: here are the links:
De weg kwijt: hier zijn de links:
Sigrid Joch : http://sigridsmeineart.blogspot.com/...
Cécile Ortiz : https://lezardsdecilou.wordpress.com/...
Eva Wenig : http://www.zeit-zum-basteln.de/2016...
Martina Duchkowitsch : http://tinas-bastelecke.blogspot.com/...
Eveline van Heijst : http://vanheijstditjesendatjes.blogspot.com/...
Jolan Meurs : http://jolandameurs.blogspot.com/20...
Miranda Versteeg : http://laulijn.blogspot.nl/2016/06/...
Fanny Minne : http://handmade-by-fanny.blogspot.com/...
Jose Hoogeveen : http://www.stampintreasure.nl/
Rosalien Zwackhalen : http://rosalienscreations.blogspot.com/...
Mariska van der der Linde : http://stempelfeest.blogspot.com/20...
Marine Wiplier : http://www.marineetstamp.com/creati...
Beate Wacker : https://werkstickl.wordpress.com/?p...
Yolanda Pasterkamp: http://attelyootje.blogspot.com/201...


Hieronder kun je de artikelen zien die ik gebruikte, er staan ook standaard artikelen bij die ik bij elk project gebruik, maar het zou zonde zijn om ze niet ook een plaatsje in de rij te gunnen.Wil je meer weten, mail mij dan gerust, ik help je graag verder.

Big Shot
[143263]
€ 120,00
Stampin' Trimmer
[129722]
€ 36,00
Stampin' Scrub
[126200]
€ 21,00
Stampin' Mist
[102394]
€ 5,50
Bone Folder
[102300]
€ 8,50
Clear Block C
[118486]
€ 8,50


6 opmerkingen:

  1. Gaaf gedaan Yolanda. Ik vind dit papier helemaal geweldig,.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat mooi, al dat blauw/wit. Ik houd er wel van.
    Leuke kaarten en cadeauverpakking.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mijn lievelingspapier, ik hou van de complete collectie, mooi gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Love this paper,too. But I love more, that you´ve got this set in your language! :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Yolanda,
    wunderschöne Karten! Sie passen pefekt zu Deinen geliebten Keramiken.
    Diese blauweißen Muster sind aber auch einfach wundervoll. Ich verstehe Dich da schon.
    LG Eva

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.