Zoeken in deze blog

zondag 19 maart 2017

Stamp Impressions Bloghop March 2017 - 99 Luftballons

Stamp Impressions Bloghop March 2017 - 99 Luftballons


Hoi, leuk dat je weer even langs komt om onze Bloghop te volgen. Een bloghop door verschillende Stampin'Up!-demonstratrices van verschillende (inter-)nationaliteiten.
Hi, nice to see you again at the monthly Bloghop from Stamp Impressions. Since my first language is Dutch I will write in Dutch, if needed please use the translationbutton on your device.

Iedere maand kun je hier onze bijdragen bekijken met producten die gericht zijn op een bepaald onderwerp.
Mijn eigen taal is Nederlands, wil je verder lezen in jouw taal gebruik dan svp de vertaalknop.

Deze keer is het onderwerp gekozen naar aanleiding van een liedje van een heel aantal jaren geleden, maar nog steeds regelmatig te horen op de radio/TV: "99 Luftballons" van Nena, uit de jaren '80 (Klik HIER voor de video). Zij vraagt bij de start van het liedje of je even tijd voor haar hebt, dan zingt ze een lied voor je.... Een deuntje wat aardig in je hoofd kan blijven rondhangen. Maar wel gezellig. Het beeld wat ik daarbij altijd voor ogen heb is een heleboel luchtballonnen tegelijk in de lucht.

En laat ik nu zo'n feest hebben mogen ervaren, een jaar of 8 geleden kreeg ik een luchtballonvaart voor mijn 50-ste verjaardag aangeboden door mijn gezin. Waanzinnig leuk!
Het had wat voeten in aarde voordat het zover was: er waren 3 datums nodig voordat het feest doorging: één keer was het zover, de dames mochten als eersten plaatsnemen in de liggende mand....


.....maar bleek de luchtballon bij inspectie een groot lek te bevatten:


..... de andere keer was er onweer in de lucht, en de derde keer was tijdens een festival. Geweldig, ik was nog nooit zo dichtbij zoveel luchtballonnen geweest. Het leek niet erg te gaan lukken: er stond wat (te veel) wind en wij zouden in een nogal grote ballon gaan, dus moesten we wachten totdat veel andere ballonnen vertrokken waren, vanwege de langere aanvliegroute die nodig was.
De dames konden in de liggende mand op handen en voeten plaatsnemen, de houding was niet heel comfortabel kan ik zeggen.


Daarna werd de mand gekanteld en konden de heren instappen. Hilariteit! De rand was nogal hoog...!
De ballon kon omhoog, we waren klaar voor vertrek. Er kwam helaas een harde ruk wind tegen de ballon waardoor het stijgen werd versneld en de verzekeringskabel die nog vastzat aan de vrachtbus zorgde ervoor dat de mand van de ballon de auto op zijn kant legde met aanhanger en al. De schrik zat er een beetje in maar de kabel sloeg vrij snel los gelukkig en daar gingen we vlot de lucht in, de kalmte in.

Het was prachtig van bovenaf! Over snelweg, dorpjes, bossen... Geluid draagt ver in de stilte van de wind waarop je meegedragen wordt. Honden, stemmen, mooi om te ervaren. We konden ook erg ver weg kijken, het was helder weer. Jammer genoeg heb ik daar geen foto's van genomen, de beelden zitten in mijn hoofd.
Omdat de auto stuk was, moest er ander vervoer worden geregeld, de kapitein had contact met de "grond" en die tijd is gebruikt om iets verder te varen dan oorspronkelijk de bedoeling was. We kregen een bonus van een half uur!

Bij terugkomst (het was donker geworden) was er een heus spektakel: alle opgestelde ballonnen voerden een lichtshow uit op de muziek. Het hele park werd dan prachtig verlicht.

En na een paar weken ontving ik een heus certificaat:


Je begrijpt dat ik dit met het prachtige Designer Series Papier wilde vastleggen in een album. Zoveel ballonnen bij elkaar, en ook nog eens op papier.... alsof die dag herleefde!
Ik heb me suf gezocht naar de foto's van destijds. Ze stonden in Picasa opgeslagen. Die link kan ik nog wel vinden in een blogpost van destijds. Maar... er zijn veranderingen geweest en helaas: niet meer terug te vinden. Heel jammer... We zullen het maar met deze foto's doen. In plaats van de foto's dan deze keer een lang verhaal (sorry...)
Mocht iemand een truc weten om er toch aan te kunnen komen, heel graag!

Ik heb toch mijn album (met dank aan http://carine-55.over-blog.com/) voorbereid voor het geval ik nog foto's kan terughalen. Had het graag op tijd in orde gehad maar jullie moeten het doen met een bijna kaal album. Hoop dat jullie het desondanks toch leuk vinden. Het is gemaakt met het mooie DSP wat je als kado kunt kiezen is tijdens deze Sale-a-Bration die nog tot 31 maart duurt.








Fijn dat je meegelezen hebt, hoop dat je het leuk vond, en graag tot een volgende keer.
Via onderstaande "NEXT"-knop kun je doorklikken naar de volgende deelnemer in deze bloghop. Het is Eveline, ik weet zeker dat ze weer een leuk project heeft gemaakt. Geniet ervan!




Mocht de hop ergens onbedoeld stoppen of wil je ergens nog een keer een bezoekje brengen, dan staan hieronder de links naar alle deelnemers:
Heel veel plezier met hoppen!



Product List
Stampin' Trimmer
[129722]
€ 36,00
Big Shot
[143263]
€ 120,00

8 opmerkingen:

  1. WOW! Such a cool project! Love the little details!

    xo from Carinthia, Martina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk verhaal Yolanda! Hoop ook ooit een vlucht te maken :) en je projectje is SUper!
    Groetjes, Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dear Yolanda,
    You really did a great job.. very cool project!!
    Liebe Grüsse,
    Manuela

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie ervaring zeg.
    En je project project Wouw super

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gaaf hè ballonvaren! Zo'n ervaring past prima bij je project :-) groetjes Jose

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Fantastic card and great fotos! Love this! What a perfect idea for the hop!
    Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wow, what a great project and so much work. Love it.
    Greetings, Babs

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hello Yolanda,
    Your trip looks like a lot of fun! Your project is a perfect match. Good job!
    Eva

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.