Zoeken in deze blog

dinsdag 31 oktober 2017

31 oktober - Griezelavond


Wat is hij schattig om te zien he? Bijna fluwelig!
Halloween is niet het eerste het beste feest waar wij Nederlanders veel aan doen. De commercie vaart er  wel bij denken wij vaak. Toch is het voor creatieve geesten (geesten...?) een heel leuk onderwerp om mee te spelen. De kleuren zijn een goeie combinatie, maar ook de vele afbeeldingen van spinnetjes, spinnenwebben, (vleer-)muizen, katten en ratten, potjes met allerlei vreemde brouwsels....van heksen tot bezemstelen... en nog veel meer, zetten mijn creatieve brein hard aan het werk. Leuk, leuk, leuk! Voor mij dan wel zonder enige betekenis van enige betekenis (ja, ik bedoel het dubbel gezegd te hebben). Ik zie het een en ander gewoon als speelgoed. Meer niet.


Om spinnen geef ik helemaal niets, er is maar één weg voor hen en dat is dat ze uit de weg geruimd moeten worden, zodat ze zelf nooit meer terugkomen. Ik hou er absoluut niet van. De buurman heeft weleens hulp verleend om een spin weg te werken op de slaapkamer LOL - ik dorst het niet. Het is niet wat je denkt als je dit leest, want die spin kwam op de muur aangewandeld terwijl ik de kinderen een slaapverhaal vertelde. Lang verhaal. Wat een toneel... haha


Afijn, dropspinnen daar hou ik wel van juist, moeilijk om eraf te blijven. Maar zo leuk om een kleine traktatie te maken. Zie je hier en daar een piepklein spinnetje op het papier? Dat kan ik nog net hendelen...
Deze traktatie's maakte ik deze keer eens voor mijn lieve, leuke en gezellige collega's op mijn vaste werk van overdag. Het werd met heel veel enthousiasme ontvangen, zo leuk om te horen! Sommigen durfden de verpakking zelfs niet te openen, zo leuk vonden het kadootje van Attelyootje.
Van welke spinnen geniet jij?




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.